سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آرایشگاه عروس

عنوان : تصمیم گیری درباره خرید یا کرایه لباس عروس

تصمیم گیری درباره خرید یا کرایه لباس عروس در برگزاری مراسم آرایشگاه عروس برای عروس و داماد از اهمیت خاصی برخوردار است.

آقایان معمولا کت و شلوار دامادی خود را تا سالها بدون هیچ مشکلی در مهمانی ها و جشن های مختلف بر تن می کنند و از آن استفاده می کنند. اما خانم ها هزینه زیادی را صرف خرید لباس عروس خود می کنند و پس از شب عروسی، آن را در کمد لباس ها بلا استفاده رها می کنند. اما راههای مقرون به صرفه دیگری نیز وجود دارد که می تواند از این اتلاف هزینه جلوگیری کند و یکی از متداول ترین این راهها، اجاره کردن لباس عروس است.
اما قبل از اقدام برای اجاره لباس عروس، توصیه می کنیم این راهنما را مطالعه کنید تا کمتر دچار مشکل شوید:


تصمیم قطعی خود را بگیرید
قبل از هر چیز خوب فکر کنید که آیا اجاره لباس عروس ایده ی خوبی برای شماست یا خیر؟ در هر حال اجاره لباس عروس مقرون به صرفه تر از خرید آن است. اما ممکن است شما قصد داشته باشید لباس عروس خود را به عنوان یادگار نگه دارید و یا حتی آن را به فرزند خود بعنوان یادگاری منتقل کنید. یا اینکه قصد داشته باشید بعد از عروسی، لباس عروسی را که خریده اید، بفروشید یا اجاره دهید. به هر حال این تصمیم شماست اما آنچه مهم است این است که در این خصوص تصمیم قطعی خود را بگیرید چون شاید فرصت دیگری برای تغییر عقیده تان وجود نداشته باشد.


یک مزون عروس معتبر انتخاب کنید
مخصوصا برای کسانی که قصد اجاره لباس عروس را دارند خیلی مهم است که این لباس را از یک مزون معتبر و صاحب نام اجاره کنند. چرا که به هر حال مزون های معتبر و مشهور، شهرت و اعتبار خود را فدای اندکی سود نمی کنند. وقتی بحث لباس دست دوم به میان می آید ممکن است برخی از سودجویان، لباس عروسی را که مثلا یک مشکل خاص دارد به شما اجاره بدهند و بعدها از شما بابت همان مشکل که از آن اطلاع نداشتید خسارت بگیرند و یا اینکه لباس نامناسبی را به شما اجاره بدهند. اگر با مزون های معتبر کار کنید، ریسک این موارد کاهش میابد.


به طور کلی برای خرید لباس عروس دو راه وجود دارد:

روش اول:

روش اول گرانتر و پردردسر تر است. منظورم سفارش دوخت لباس عروس است . یک آرایشگاه عروس خیاط خوب یا مزون تهیه لباس عروس انتخاب کنید و طرح خود را با خیاط در میان بگذارید. حداقل سه ماه قبل از عروسی نسبت به این مورد اقدام کنید. در چند نوبت می بایست جهت پرو لباس عروس خود ، به مزون مربوطه مراجعه کنید و درنهایت لباس عروس مورد نظر خود را دریافت کرده و به تن کنید. به خاطر داشته باشید که خیاط ها از جمله بدقول ترین افراد هستند که تا حالا دیده شده اند . بنا براین از همان ابتدا در باره زمان تحویل لباس سخت گیری کنید. به طور مداوم نیز با خیاط خود در ارتباط باشید. چه تلفنی و چه حضوری و مدام تاریخ تحویل را به او یادآوری کنید .

روش دوم:

روش دوم خرید لباس عروس آماده است که خیلی ساده تر است. از یک ماه قبل از عروسی به مراکز خرید لباس عروس و مزون های عروس مراجعه کنید. طرح و مدل مورد نظر خود را انتخاب و امتحان کنید. طرح و سایز مناسب را انتخاب کنید ، آن را خریداری و در روز مراسم عروسی خود به تن کنید.

برای اجاره کردن لباس عروس ، اغلب مزون های عروس و مغاز های فروش لباس عروس مدل های زیادی دارند ، که شما میتوانید بسته به سلیقه خود یکی را انتخاب کرده و اجاره نمایید . البته کسانی هم هستند به تازگی ازدواج کردند و میخواهند لباس خود را اجاره دهند و یا حتی بفروشند زیر قیمت بازار که شما میتوانید برای پیدا کردن این جور گزینه ها به روزنامه ها و سایت های معتبر مراجعه کنید.

اجاره لباس عروس

اجاره لباس عروسی ، خیلی ساده و بی دردسر است. همچنین اجاره کردن لباس عروس ، باعث صرفه جویی زیادی در هزینه های عروسی خواهد شد. اگر بودجه ای که به اتفاق همسرتان برای عروسی در نظر گرفته اید ، کم است، بهترین انتخاب این است که لباس عروس خود را اجاره کنید و پول ذخیره شده را صرف جنبه های دیگر عروسی خودتان کنید. اما این نکته را در نظر بگیرید که با اجاره لباس عروس ، دیگر قادر نخواهید بود در زمینه طرح و اندازه و سایر ریزه کاری های لباس عروس ، ایده پردازی کنید و سلیقه به خرج دهید. البته ناگفته نماند که لباس هایی که برای اجاره در بازار وجود دارند ، آنقدر متنوع هستند که بتوانند سلیقه شما را ارضا کنند.


هیچ کس بهتر از خود شما نمی تواند در این مورد تصمیم بگیرد و پاسخ سوالات بالا رو بدهد.
تصمیم گیری در باره اجاره و یا خرید لباس عروس ، بستگی مستقیم به بودجه ای دارد که برای عروس خود در نظر گرفته اید. فاکتور دیگر برای تصمیم گیری اهمیتی است که شما برای تشریفات و تجملات مراسم عروسی خود قایل هستید.